Przygotowanie i konserwacja dróg
Kontener KMS
Przyczepy PH przeznaczone są do wykonywania prac technologicznych na obszarach leśnych (lub innych zamkniętych np. obszary eksploatowane rolniczo), a w szczególności do odbioru drewna krótkiego 1,0 – 2.0 m z miejsca jego pozyskania na obszarach leśnych i przemieszczenia go na odpowiednio przygotowanych kontenerach (np. kłonicowych) do dróg leśnych lub do przerobu. Przeładunek drewna z kontenera odbywa się przy użyciu obcego urządzenia przeładunkowego (żurawia hydraulicznego z chwytakiem do drewna).
Przyczepa PH może być również wykorzystana do przewozu i opróżniania kontenerów śmieciowych lub innych kontenerów technologicznych przystosowanych do przewożenia środkiem transportu wyposażonym w urządzenie hakowe np. kontenery do materiałów sypkich, zrębków energetycznych, sadzonek drzew itp. lub innych indywidualnie uzgodnionych.
L.p.
|
Wyszczególnienie
|
Jedn. miary
|
PH-12
|
PH-10
|
PH-8
|
1.
|
ładowność (max)
|
kg
|
12 000
|
10 000
|
8 000
|
2.
|
Max masa pojazdu (z ładunkiem i pełnym wyposażeniem)
|
kg
|
16 540
|
14 270
|
11 650
|
3.
|
masa przyczepy (podwozia)
|
kg
|
3 240
|
2 970
|
2 350
|
4.
|
masa przyczepy (z kontenerem 1300 kg)
|
kg
|
5 840
|
5 570
|
3 650
|
5.
|
nacisk na zaczep:
- dla samej przyczepy
- dla przyczepy pustej (z kontenerem)
- dla przyczepy z pełnym ładunkiem
|
daN
|
793
1218
2966
|
727
1151
2573
|
575
787
2095
|
6.
|
wymiary gabarytowe przyczepy – podwozia:
długość
szerokość
wysokość: bez kontenera
|
mm
|
6000
2466
2315
|
6000
2466
2315
|
6000
2466
2315
|
7.
|
ogumienie
|
|
500/60-22,5
lub 520/50-17 |
500/60-22,5
lub 520/50-17 lub 500/50-17 |
520/50-17
lub 500/50-17 |
8.
|
ciśnienie w ogumieniu
|
MPa
|
0,36÷0,24
|
0,36÷0,24
|
0,36÷0,24
|
9.
|
ilość kół jezdnych
|
szt.
|
4
|
4
|
4
|
10.
|
układ jezdny
|
|
TANDEM
|
TANDEM
|
TANDEM
|
11.
|
rozstaw kół jezdnych
|
mm
|
1240
|
1240
|
1240
|
12.
|
hamulec
|
|
pneumat.
dwuprzew.
lub
jednoprzew
|
pneumat.
dwuprzew.
lub
jednoprzew
|
pneumat.
dwuprzew.
lub
jednoprzew
|
13.
|
instalacja elektryczna
|
V
|
12
|
12
|
12
|
14.
|
prędkość transportowa max.
|
km/godz.
|
30
|
30
|
30
|
15.
|
ciągnik współpracujący
- nacisk na dolny zaczep transp.
- moc
|
kN
kW
|
3000
130
|
3000
130
|
2100
90
|
16.
|
wymagane ciśnienie inst. hydraulicznej
|
MPa
|
min 16
|
min 16
|
min 16
|
17.
|
olej w inst. hydraulicznej
|
|
HIPOL 6
|
HIPOL 6
|
HIPOL 6
|
Przyczepa PH dzięki swej konstrukcji jednoosiowego układu jezdnego oraz bardzo funkcjonalnej budowie stanowi uniwersalny środek do wykonywania czynności technologicznych na obszarach leśnych (lub innych zamkniętych np. obszary eksploatowane rolniczo). W szczególności przyczepa przewidziana jest do odbioru drewna krótkiego 1,0 – 2.0 m z miejsca jego pozyskania na obszarach leśnych (po załadowaniu na kontenery transportowe) i jego przemieszczenia na niewielką odległość (najbliższa utwardzona droga leśna) w celu przeładunku na inne środki transportu. Przyczepa PH może służyć również np. do przewozu i opróżniania kontenerów śmieciowych lub innych kontenerów technologicznych przystosowanych w sposób specjalny do współpracy z przyczepą.
Jednoosiowy układ jezdny przyczepy znacznie poprawia warunki trakcyjne układu ciągnik - przyczepa, a niskociśnieniowe ogumienie typu rolniczego, w połączeniu z układem kół "tandem", zapewnia właściwe i dobre warunki jazdy w terenie i po drogach leśnych.
Z uwagi na stateczność poprzeczną przejazdy przyczepą mogą odbywać się tylko w terenie równinnym i falistym o nachyleniu terenu do 20 %.
Zamontowany na przyczepie układ hydrauliczny, napędzany z układu hydraulicznego ciągnika, umożliwia za- i wyładunek specjalizowanych kontenerów technologicznych (lub kontenerów) w dowolnym miejscu niezależnie od urządzeń zewnętrznych pod warunkiem, że pochylenie poprzeczne w miejscu pracy nie przekracza 50.