Przygotowanie i konserwacja dróg Przygotowanie i konserwacja dróg

Urządzenie drogowe UDM

Drogi leśne muszą być tanie i szybkie w wykonaniu, a jednocześnie trwałe i muszą pozwolić na przejazd mocno przeładowanych transportów. Stąd też koniecznym wydaje się stosowanie nowoczesnych sposobów budowy dróg leśnych z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć nauki. Na przykładzie kilku budów przeprowadzonych na terenie RDLP Olsztyn można rozpowszechniać budowę dróg leśnych w sposób wyjątkowo ekologiczny, szybki, tani i bardzo trwały, wykorzystujący grunty rodzime, jako materiał konstrukcyjny z użyciem odpowiednich stabilizatorów.

Proponowana technologia budowy dróg z zastosowaniem stabilizatorów wymieszanych z gruntem rodzimym będzie mogła być stosowana nie tylko przez firmy już oferujące te usługi lecz także – pod odpowiednim nadzorem – może posłużyć do rozszerzenia zakresu działalności zakładów LP świadczących usługi. Całościowo technologia wymaga ścisłego przestrzegania reżimów technologicznych, w szczególności zasad dotyczących kolejności, dawkowania preparatów (określanych na podstawie badań) oraz czasu wykonania.

Pobierz kartę z katalogu

Urządzenie zawieszane i napędzane jest ze standardowych ciągników rolniczych, o mocy min 240KM (zalecamy ciągnik z napędem na 4 koła) wyposażonych w TUZ 3 kat. Zapotrzebowanie mocy (wielkość oporów pracy) jest bezpośrednio uzależniona od głębokości pracy wału roboczego.

PARAMETRY TECHNICZNE

Parametry

Wartości

Długość

2330 mm

Szerokość

2530 mm

Wysokość

1738 mm

Masa

2570 kg

Obsługa

1 os.

Moc ciągnika

Min 240 KM

Obroty WOM ciągnika

1000 obr/min

Ilość zębów

60 szt

Średnica  wału

800 mm

Obroty  wału

ok.320 obr/min

Szerokość robocza

2020 mm

Prędkość robocza

średnio do 0,5 km/h

Łączne przełożenie przekładni kątowej i pasowej

0,323 (1 : 3,10)

 

Wał przegubowo-teleskopowy (przykładowy, spełniający wymagania):

-          producent (zalecany)                               Bondioli & Pavesi (Włochy)

-          oznaczenie fabryczne                              C S0 N 076 CE R10 H0

-          przenoszony moment znamionowy         1785 Nm dla 1000 obr/min

-          dopuszczalny zakres pracy                      Lmax=1170 mm, Msmax=2690 Nm

-          końcówka (średnica/ilość wpustów):

-          od strony ciągnika                              45 / 20

-          od strony maszyny                              45 / 6

 

Do napędu rozdrabniacza stosować można wały wyłącznie o podanych wyżej parametrach (lub równoważne innych producentów) oznaczone znakiem CE.